close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

כיצד הדרכת שינה תסייע גם לכם לישון טוב יותר בלילה?

מערכת שורשיב אב, תשפ02/08/2020

הדרכת שינה יכולה להיות המפתח לשלווה עבור כל בני המשפחה

תגיות:

מחסור בשעות שינה הוא העקב אכילס של הורים רבים, בעיקר בקרב זוגות שיש להם תינוקות. וויסות היום והלילה הוא אתגר של ממש עבור הקטנטנים שזה עתה נולדו והם מרבים להתעורר בלילות, מה שבאופן טבעי מייצר "לילות לבנים" גם עבור ההורים. כאשר האבא או האמא מנסים לעזור לתינוק ומרדימים אותו - בלי ללמדו כיצד להירדם בכוחות עצמו, הוא עלול להתרגל לסיוע בשינה וזה לא עוזר לתינוק לטווח הארוך. סיבות

אלו וגם אחרות, עלולות להוביל להתעוררות חוזרת ונשנית אפילו בגילאים מאוחרים, משמע אצל פעוטות בני שנתיים ויותר.

הדרכת שינה היא מתנה שהורים יכולים להעניק לעצמם

פנייה אל ייעוץ שינה מקצועי היא מקובלת היום בכל המגזרים, כאשר החלק העיקרי של הפונים לסיוע שכזה מורכב מהורים לתינוקות בני שנה לערך, שדפוס ההירדמות ה"תלותי" כבר קיים אצלם. התפקיד של יועצת השינה היא לא ללמד את התינוק איך להירדם לבד, אלא להעניק להורים את הכלים הנכונים ולהעצים אותם, כדי שיוכלו הם לקחת את המושכות לידיים.

כאשר הורה יודע כיצד להעביר את תחושת הרוגע והביטחון העצמי אל הילד וכאשר הוא עצמו בטוח ביכולתו לסייע לתהליך של שינוי להתרחש – כך גדלים הסיכויים שהפעולות שנלמדו על ידי היועצת, אכן יישאו פרי. מדובר בתקופה אינטנסיבית אך קצרה, של ליווי והדרכה המותאמים לצרכי התינוק ולהוריו, בסופה כל המשפחה תרגיש שהיא קיבלה מתנה אמיתית – את הלילה שלה בחזרה.

האם ייעוץ כזה יתאים למשפחות מרובות ילדים?

לעיתים הרגלי שינה נכונים ויכולת הירדמות עצמאית טבעית אצל הבכורים שבאחים, שאלו הן כמובן תכונות מבורכות, יגרמו לשאננות אצל ההורים המאושרים, שישנים רצוף בלילות בתקופת הינקות של ילדיהם הראשונים. כשנולד לפתע ילד שלישי או רביעי ששנתו טרופה – זה עלול להפתיע את ההורים עד מאוד ולגרום להם לתחושת חוסר אונים מייאשת.

דווקא עבור משפחות ברוכות ילדים, שצריכות ללמוד כיצד לסנכרן בין ההרדמות של הילדים הצעירים ולהתמודד עם קשיי שינה של תינוקות לצד פעוטות ולעיתים אף באותו החדר, ההדרכה המקצועית לשינה עשויה להיות לעזר רב. חשוב מאוד שלא "להרים ידיים" ובעיקר לא לחוש מבוכה, גם אם נוצרת בעיה חדשה בשנתם של ילדים שבעבר ישנו היטב וכיום כבר לא.

גם בעיות שינה אצל פעוטות הן פתירות

אצל משפחות לא מעטות הבעיות בשינה ממשיכות עם התינוק עד להיותו בן שנתיים ואף יותר, כאשר לעיתים מדובר בפעוט שהיה תינוק שנרדם בקלות וישן לילות רצופים, אך חדל לעשות זאת והחל להתעורר מספר פעמים בלילה. יועצת השינה תתאים את הליווי לצרכים הספציפיים של משפחה שכזאת, כדי להתגבר יחד על הקושי הקיים ולהתחיל דרך חדשה של לילות שקטים ונעימים עבור כולם.

באדיבות מיכל מדר, יועצת זוגית, שינה ומדריכת הורים

הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה